Službene novine Federacije BiH, br. 49/05
ZAKON
O UNUTRAŠNJIM POSLOVIMA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
I – OPĆE ODREDBE
Član 1.
Ovim Zakonom ure|uju se unutra{nji poslovi iz nadle`nosti Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), utvr|uje organizacija, rukovo|enje i nadle`nost Federalnog ministarstva unutra{njih poslova (u daljnjem tekstu: Federalno ministarstvo), uklju~uju}i organizaciju, rukovo|enje i nadle`nost Federalne uprave policije (u daljnjem tekstu: Uprava policije), utvr|uju se me|usobni odnosi Federalnog ministarstva i Uprave policije sa kantonalnim ministarstvima unutra{njih poslova ( u daljnjem tekstu: kantonalno ministarstvo) i drugim organima u Bosni i Hercegovini, ure|uje stru~no osposobljavanje policijskih slu`benika i druga pitanja od zna~aja za ostvarivanje funkcija Federacije u oblasti unutra{njih poslova.
^lan 2.
Unutra{nji poslovi iz nadle`nosti Federalnog ministarstva su:
- spre~avanje i otkrivanje krivi~nih djela terorizma, me|ukantonalnog kriminala, stavljanja u promet opojnih droga i organiziranog kriminala, te pronala`enje i hvatanje u~inilaca tih krivi~nih djela i njihovo privo|enje nadle`nim organima;
- osiguranje odre|enih li~nosti i zgrada Federacije;
- {kolovanje, stru~no osposobljavanje i usavr{avanje;
- dr`avljanstvo Federacije.
Unutra{nji poslovi iz zajedni~ke nadle`nosti Federacije i kantona su provo|enje zakona i drugih propisa o dr`avljanstvu i putnim ispravama dr`avljana Bosne i Hercegovine sa teritorije Federacije, o boravku i kretanju stranaca na teritoriji Federacije, o agencijama za za{titu ljudi i imovine, kao i drugi poslovi odre|eni zakonima Federacije.
Kada se zakoni i drugi propisi provode od kantonalnih ministarstava u skladu sa stavom 2. ovog ~lana, Federalno ministarstvo mo`e donijeti propise i upute za provo|enje zakona i vr{iti koordinaciju kantonalnih ministarstava u toj oblasti ukoliko drugim federalnim zakonom nije druga~ije propisano.
^lan 3.
Me|ukantonalni kriminal, u smislu ovog Zakona, odnosi se na krivi~no djelo u kojem u~inioci i `rtve `ive u razli~itim kantonima, djelo u~injeno na podru~ju vi{e kantona, djelo zapo~eto na podru~ju jednog kantona i zavr{eno na podru~ju drugog kantona, ili djelo ~ije su se {tetne posljedice desile na podru~ju dvaju ili vi{e kantona.
“Organizirani kriminal” se odnosi na “organizirani kriminal” kako je definiran u Krivi~nom zakonu Bosne i Hercegovine (“Slu`beni glasnik BiH”, br. 37/03, 61/04 i 30/05).
“Terorizam” se odnosi na “terorizam” i “me|unarodni terorizam” kako je definiran u Krivi~nom zakonu Federacije Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, br 36/03, 37/03, 21/04 i 18/05).
“Stavljanje u promet opojnih droga” se odnosi na “neovla{tenu proizvodnju i stavljanje u promet opojnih droga” kako je definirano u Krivi~nom zakonu Federacije Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, br 36/03, 37/03, 21/04 i 18/05).
^lan 4.
Uprava policije obavlja poslove iz ~lana 2. ta~. 1. i 2. ovog Zakona neposredno na teritoriju Federacije.
^lan 5.
Kada neposredno obavlja poslove spre~avanja i otkrivanja krivi~nih djela terorizma, stavljanja u promet opojnih droga, me|ukantonalnog i organiziranog kriminala, Federalno minis- tarstvo obavijestit }e kantonalno ministarstvo na ~ijem podru~ju se preduzimaju te mjere i radnje i, ako je potrebno, odgovaraju}i organ za unutra{nje poslove Republike Srpske, nadle`no tijelo Br~ko Distrikta Bosne i Hercegovine, nadle`no tu`ila{tvo i druge nadle`ne organe uprave.
^lan 6.
Federalno ministarstvo mora obavijestiti kantonalno ministarstvo kada u obavljanju poslova iz svoje nadle`nosti do|e do saznanja da se priprema izvr{enje krivi~nog djela iz nadle`nosti kantona, odnosno da je takvo krivi~no djelo izvr{eno, kao i o preduzetim mjerama i radnjama radi spre~a- vanja i izvr{enja, odnosno otkrivanja i hvatanja izvr{ioca tog krivi~nog djela kako bi kantonalno ministarstvo neposredno preuzeo postupak u odnosu na ta djela.
Kantonalno ministarstvo mora obavijestiti Federalno ministarstvo kada u obavljanju poslova iz svoje nadle`nosti do|e do saznanja da se priprema izvr{enje krivi~nog djela iz nadle`nosti Federacije, odnosno da je takvo krivi~no djelo izvr{eno, kao i o preduzetim mjerama i radnjama radi spre~avanja i izvr{enja, odnosno otkrivanja i hvatanja izvr{ioca tog krivi~nog djela kako bi Federalno ministarstvo neposredno preuzelo postupak u odnosu na ta djela.
^lan 7.
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) propisom odre|uje koje li~nosti i zgrade Federacije se posebno osiguravaju i ure|uje na~in njihovog osiguravanja.
^lan 8.
Federalno ministarstvo vr{i nadzor nad radom kantonalnih ministarstava u vezi sa provo|enjem federalnih zakona i propisa u slu~ajevima kada je to provo|enje povjereno kantonalnom ministarstvu prema federalnom zakonu.
Ako Federalno ministarstvo utvrdi da kantonalno ministarstvo i pored upozorenja ne izvr{ava federalne zakone i/ili propise iz nadle`nosti Ministarstva i ako bi odbijanje tog izvr{enja moglo izazvati te`e {tetne posljedice po Federaciju, Federalno ministarstvo }e neposredno izvr{avati te zadatke u skladu sa Zakonom o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, broj 35/05) dok se ne uspostave uvjeti da kantonalna ministarstva vr{e te zadatke.
^lan 9.
U slu~aju sukoba nadle`nosti u obavljanju poslova iz ~lana 2. ovog Zakona izme|u Federalnog ministarstva i kantonalnog minstarstva, Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine rije{it }e to
svojom odlukom. Ako je neophodno hitno postupanje radi spre~avanja nastajanja neotklonjivih {tetnih posljedica, do odluke Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine primjenjivat }e se odluka koju donese federalni ministar unutra{njih poslova (u daljnjem tekstu: ministar).
O odluci iz prethodnog stava ministar obavje{tava premijera Vlade Federacije i rukovodioca kantonalnog ministarstva na kojeg se odnosi odluka iz prethodnog stava.
^lan 10.
Gra|ani, privredna dru{tva i druga pravna lica obavezni su da postupe po nare|enjima koja Federalno ministarstvo, odnosno policijski slu`benik izdaje na osnovu zakonskog ovla{tenja.
^lan 11.
Policijski slu`benici du`ni su u obavljanju poslova i zadataka iz svoje nadle`nosti ~uvati `ivote lica i ljudsko dostojanstvo i reagirati u situacijama kada su ove vrijednosti ugro`ene. Oni mogu primjenjivati samo federalnim propisom predvi|ene mjere prinude koje su apsolutno nu`ne i kojima se sa najmanje {tetnih posljedica posti`e izvr{enje posla, odnosno zadatka, a u protivnom odgovaraju krivi~no i disciplinski u skladu sa ovim i drugim zakonima.
^lan 12.
Federalno ministarstvo i Uprava policije najmanje jedanput mjese~no obavje{tavat }e javnost o pitanjima iz svog djelokruga kao i o mjerama preduzetim za rje{avanje tih pitanja.
II – NADLE@NOSTI I ORGANIZACIJA FEDERALNOG MINISTARSTVA
^lan 13.
U obavljanju poslova iz svoje nadle`nosti Federalno ministarstvo naro~ito:
- neposredno provodi federalnu politiku i izvr{ava federalne zakone iz okvira svoje nadle`nosti i o tome obavje{tava premijera Vlade Federacije, predsjednika Federacije Bosne i Hercegovine i Parlament Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Parlament Federacije) obavezno dva puta godi{nje, a po potrebi i ~e{}e;
- rje{ava u upravnim stvarima o dr`avljanstvu Federacije utvr|enim federalnim zakonom;
- vr{i nadzor nad provo|enjem federalnih zakona;
- priprema i predla`e zakone i druge propise iz nadle`nosti Federalnog ministarstva;
- vr{i nabavku naoru`anja, opreme i materijalno-tehni~kih sredstava za svoje potrebe;
- donosi i realizira programe {kolovanja, stru~nog osposobljavanja i usavr{avanja slu`benika Federalnog ministarstva;
- stara se o primjeni stru~nih i nau~nih metoda u svom radu;
- organizira i neposredno ili u saradnji sa odgovaraju}im ustanovama ili privrednim dru{tvima obavlja nau~no-istra`iva~ke poslove neophodne za unapre|ivanje djelatnosti policije i kriminalisti~ko-tehni~kih istra`ivanja i vje{ta~enja;
- osigurava jedinstvenu obradu podataka iz nadle`nosti Federalnog ministarstva;
- vr{i organiziranje, razvoj, modernizaciju i odr`avanje funkcionalnog sistema veza i obavlja poslove prijenosa za{ti}enih informacija Federalnog ministarstva;
- vr{i organiziranje jedinstvenog sistema obavje{tavanja potrebnog za ispunjavanje svojih nadle`nosti prema ovom Zakonu;
- vodi statisti~ke i operativne evidencije potrebne za obavljanje poslova iz svoje nadle`nosti.
^lan 14.
U sastavu Federalnog ministarstva nalazi se Uprava policije koja obavlja operativne poslove policije iz nadle`nosti Federalnog ministarstva.
^lan 15.
Vlada Federacije mo`e, na prijedlog ministra, obrazovati podurede operativnih policijskih jedinica van sjedi{ta Federalnog ministarstva u vezi sa poslovima i zadacima iz nadle`nosti Federalnog ministarstva koji }e se bli`e urediti Pravilnikom o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva.
^lan 16.
Poslove Federalnog ministarstva obavljaju policijski slu`benici, dr`avni slu`benici i namje{tenici.
^lan 17.
Pravilnik o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva donosi ministar, uz saglasnost Vlade Federacije.
Dio Pravilnika o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva, koji se odnosi na Upravu policije, ministar utvr|uje na prijedlog direktora Uprave policije.
III – UPRAVA POLICIJE
^lan 18.
U obavljanju poslova iz ~lana 2. stav 1. ta~ka 1. ovog Zakona Uprava policije naro~ito:
- neposredno preduzima mjere na spre~avanju i otkrivanju krivi~nih djela terorizma, me|ukantonalnog kriminala, stavljanja u promet opojnih droga, organiziranog krimi- nala i drugih krivi~nih djela iz nadle`nosti Federacije, kao i na pronala`enju njihovih u~inilaca;
- vr{i kriminalisti~ko-tehni~ka vje{ta~enja i na tra`enje drugih nadle`nih organa;
- organizira i neposredno vr{i osiguranje odre|enih li~nosti i zgrada Federacije u skladu sa ~lanom 7. ovog Zakona;
- priprema prijedlog ukupnog broja policijskih slu`benika u Upravi policije i kriterije za njeno popunjavanje;
- raspisuje i objavljuje INTERPOL-ove, me|unarodne, federalne i me|ukantonalne potrage, izdaje o tome odgovaraju}a glasila i vodi registre;
- sara|uje sa nadle`nim tu`ila{tvima u vezi sa obradom krivi~nih slu~ajeva;
- obavlja druge poslove iz svoje nadle`nosti utvr|ene ovim Zakonom i drugim propisima.
Poslove iz stava 1. ovog ~lana obavlja policija u skladu sa ovim i drugim relevantnim zakonima i propisima.
^lan 19.
Broj policijskih slu`benika u Upravi policije mora biti uskla|en sa evropskim standardima i u skladu sa Sporazumom o reorganizaciji policije Federacije Bosne i Hercegovine potpisanom u Bonn-Petersbergu 25. aprila 1996. godine.
^lan 20.
Pri obavljanju poslova iz ~lana 18. ovog Zakona Uprava policije du`na je primjenjivati sve propise koje donosi Federalno ministarstvo. Svi takvi propisi i svi postupci policijskih slu`benika Uprave policije moraju biti u skladu sa me|unarodno prihva}enim Principima policijskog rada u demokratskoj dr`avi, koji su usvojeni kao Aneks Sporazuma o reorganizaciji policije Federacije Bosne i Hercegovine u Bonn-Petersbergu 25. aprila 1996. godine.
^lan 21.
Policija obavlja poslove iz ~lana 2. stav 1. ta~. 1. i 2. ovog Zakona u skladu sa ovim Zakonom i drugim relevantnim zakonima.
Rad policijskih slu`benika podlije`e principu nediskriminacije po bilo kojem osnovu, kao {to je spol, rasa, boja ko`e, religija, etni~ko ili socijalno porijeklo, povezanost sa nacionalnom manjinom, politi~ko ili drugo mi{ljenje, imovina, ro|enje ili drugi status.
^lan 22.
Policijski slu`benici primjenjuju policijske ovlasti u skladu sa federalnim zakonom kojim se ure|uju prava i du`nosti policijskih slu`benika i postupaju kao ovla{tena slu`bena lica u skladu sa zakonima kojima se ure|uje krivi~ni postupak u Bosni i Hercegovini.
^lan 23.
Radi obavljanju antiteroristi~kih i drugih policijskih poslova iz ~lana 2. stav 1. ta~. 1. i 2. ovog Zakona obrazuje se Specijalna policijska jedinica.
Specijalna policijska jedinica pru`a potporu Kriminalisti~koj policiji koja radi na policijskim poslovima iz ~lana 2. stav 1. ta~ka 1. ovog Zakona, Jedinici za osiguranje lica i zgrada, koja radi na policijskim poslovima iz ~lana 2. stav 1. ta~ka 2. ovog Zakona u izuzetnim ili visokorizi~nim okolnostima kada se smatra da su nu`ne vje{tine Specijalne policijske jedinice.
Jedinica }e prema potrebi pomagati kantonalnim ministarstvima i drugim organima uprave na zahtjev tih tijela.
^lan 24.
Prema licima li{enim slobode postupa se u skladu sa op}im aktom Federalnog ministarstva kojim je ure|en postupak sa licima li{enim slobode.
^lan 25.
Vlada Federacije na prijedlog ministra donosi propis o naoru`anju i opremi Uprave policije.
^lan 26.
Ministar na prijedlog direktora Uprave policije donosi propis kojim ure|uje izgled, obilje`avanje, registraciju i upotrebu vozila Federalnog ministarstva.
IV – RUKOVO\ENJE U FEDERALNOM MINISTARSTVU
- Federalni ministar
^lan 27.
Federalnim ministarstvom rukovodi ministar.
U rukovo|enju Federalnim ministarstvom ministar ima ovla{tenja utvr|ena Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, ovim i drugim federalnim zakonima i drugim federalnim propisima.
- Direktor Uprave policije
^lan 28.
Upravom policije rukovodi direktor Uprave policije (u daljnjem tekstu: direktor policije).
Direktor policije za svoj rad odgovora Vladi Federacije i ministru.
Direktor policije i ministar ne mogu biti iz istog konstitutivnog naroda.
^lan 29.
U rukovo|enju Upravom policije direktor policije rukovodi svim organizacionim jedinicama u sastavu Uprave policije, utvr|enim Pravilnikom o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva.
^lan 30.
Direktor policije obavlja sljede}e poslove:
- nadgleda i usmjerava aktivnosti Uprave policije kojom rukovodi u skladu sa prioritetima koje odredi Vlada Federacije, uz konsultacije sa ministrom;
- planira, upravlja, nadgleda i usmjerava cjelokupni rad Uprave policije;
- neposredno rukovodi policijom, organiziranjem, objedinjavanjem i usavr{avanjem rada Uprave policije;
- nala`e upotrebu Specijalne policijske jedinice prilikom pru`anja potpore iz ~lana 23. stav 2. ovog Zakona;
- odobrava kona~nu listu svih kandidata nominiranih za zapo{ljavanje policijskih slu`benika, potpisuje ugovore o radu i donosi rje{enja o imenovanju, raspore|ivanju, premje{taju policijskih
slu`benika, kao i raspore|ivanju policijskih slu`benika na radna mjesta za koja je propisan ni`i ~in, u skladu sa federalnim zakonom kojim su ure|ena prava i du`nosti policijskih slu`benika i obavlja druge poslove propisane tim zakonom;
- odlu~uje o pravima, obavezama i odgovornostima dr`avnih slu`benika i namje{tenika u skladu sa federalnim zakonima kojima su ure|ena prava i du`nosti dr`avnih slu`benika i namje{tenika;
- sara|uje sa tu`ila{tvima, sudovima i drugim relevantnim pravosudnim organima u pitanjima iz nadle`nosti Uprave policije;
- priprema prijedloge potrebnih finansijskih i drugih sredstava za rad Uprave policije, donosi odluke za sve finansijske i materijalne potrebe kojima se finansira rad Uprave policije i priprema izvje{taje i preporuke u vezi sa bud`etom, operacijama i osobljem koje podnosi ministru;
- uspostavlja kooperativne i zajedni~ke akcije sa drugim nadle`nim organima vlasti na svim nivoima organiziranja vlasti u Bosni i Hercegovini;
- priprema programe, informacije, analize i druge materijale iz djelokruga Uprave policije na zahtjev ministra, Vlade Federacije, ili na vlastitu inicijativu;
- odobrava i donosi odluke o finansijskim sredstvima potrebnim za rad Uprave policije, odgovoran je za utvr|ivanje obaveza u vezi sa pla}ama i naknadama zaposlenih, doprinosima poslodavca i ostalim doprinosima, tro{kovima za robe, usluge i nabavke sredstava za redovan rad u skladu sa odobrenim bud`etskim sredstvima za Upravu policije i ra~unovodstvenim politikama korisnika bud`eta i Trezora Federacije Bosne i Hercegovine i odobrava isplatu finansijskih sredstava u okviru odobrenih sredstava dodijeljenih Upravi policije;
- redovno obavje{tava ministra o poduzetim aktivnostima Uprave policije.
- Zamjenik direktora policije
^lan 31.
Direktor policije ima jednog zamjenika (u daljnjem tekstu: zamjenik direktora), koji mu poma`e u rukovo|enju Upravom policije.
^lan 32.
Zamjenik direktora mijenja direktora u njegovom odsustvu i obavlja zadatke koje mu je povjerio direktor policije.
U slu~aju da direktor policije ne mo`e vr{iti svoja prava i du`nosti, zamjenik direktora ih vr{i dok direktor ne bude u stanju da ih ponovo preuzme, ili dok se ne imenuje novi direktor.
Zamjenik direktora za svoj rad odgovoran je direktoru policije.
Pravilnikom o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva, u dijelu koji se odnosi na Upravu policije, potpunije }e se utvrditi prava i du`nosti zamjenika direktora.
- Postupak izbora i imenovanja direktora policije ^lan 33.
Kandidat za direktora policije ne mo`e biti ~lan politi~ke stranke.
Lica koja su ili koja su bila na bilo kojoj poziciji u politi~koj stranci na bilo kojem nivou, ili postavljena na bilo koju poziciju od politi~ke stranke i lica koja su ili koja su bila ~lanovi izvr{nog ili zakonodavnog tijela na bilo kojem nivou, ne mogu se imenovati na mjesto direktora policije, kao i lica protiv kojih je izdat IPTF-ov izvje{taj o nesaradnji. Lica protiv kojih je pokrenut krivi~ni postupak ili pravomo}nom presudom izre~ena kazna zatvora za krivi~no djelo, osim za krivi~na djela protiv sigurnosti saobra}aja, u skladu sa krivi~nim zakonodavstvom u Bosni i Hercegovini, ili kojima je izre~ena disciplinska kazna za te`e povrede slu`bene du`nosti, tako|er, ne mogu biti imenovana na to mjesto.
Kandidat za direktora policije mora imati najmanje deset godina policijskog iskustva i najmanje ~etiri godine iskustva na rukovodnim radnim mjestima u policiji (isklju~uju}i period od 01. marta 1992. do
- decembra 1995. godine) i dokazanu mogu}nost rukovo|enja slo`enim operacijama. Rukovodnim radnim mjestom u policiji smatra se mjesto na~elnika policijske uprave ili zamjenika rukovodioca organizacijske jedinice ili vi{i polo`aji.
Pored uvjeta iz st. 1., 2. i 3. ovog ~lana kandidati za direktora policije moraju ispunjavati ostale op}e i posebne uvjete utvr|ene zakonima i posebne uvjete utvr|ene Pravilnikom o unutra{njoj organizaciji Federalnog ministarstva, ako ovim Zakonom nije druga~ije odre|eno.
Mandat direktora policije je ~etiri godine, a mo`e se obnoviti samo za drugi uzastopni mandat na preporuku Nezavisnog odbora, s tim {to }e se trajanje mandata nazna~iti u konkursu.
^lan 34.
Izbor direktora policije vr{i Nezavisni odbor.
Imenovanje Nezavisnog odbora vr{i Parlament Federacije u roku od dvadeset dana nakon prijedloga komisija za izbor i imenovanja.
Nezavisni odbor se bira na ~etiri godine i sastoji se od sedam ~lanova koji ne pripadaju nijednoj politi~koj stranci i koji ne mogu biti policijski slu`benici, a biraju se iz reda istaknutih stru~njaka iz oblasti pravnih, dru{tvenih, kriminalisti~kih nauka, ljudskih prava ili drugih srodnih oblasti.
Lica iz ~lana 33. stav 2. ovog Zakona ne mogu biti ~lanovi Nezavisnog odbora.
^lan 35.
Nezavisni odbor upravlja procesom selekcije, imenovanja i smjenjivanja direktora policije. Nezavisni odbor:
- objavljuje javni konkurs;
- razmatra primljene aplikacije;
- vr{i pretprovjeru i odabire podesne kandidate;
- predla`e ministru kandidata za direktora policije;
- razmatra sve pritu`be u vezi sa radom direktora Uprave policije, uklju~uju}i i pritu`be gra|ana;
- razmatra prijedloge Parlamenta Federacije, Vlade Federacije, ili ministra o smjenjivanju direktora policije;
- predla`e smjenjivanje direktora policije ako su ispunjeni sljede}i uvjeti:
- dokazani kriminal, ili te`a povreda slu`bene du`nosti
- podnesen izvje{taj o nesaradnji od IPTF-a;
- vr{i op}u procjenu vr{enja du`nosti direktora policije u slu~aju reizbora za drugi mandat.
^lan 36.
Proces selekcije i imenovanje direktora policije obuhvata: oglasnu kampanju, podno{enje aplikacijskog obrasca, provjeru, potvr|ivanje, pisani test, selekciju, imenovanje, uklanjanje sa du`nosti i certifikaciju.
Kandidati daju pisanu izjavu o svom imovinskom stanju koja }e biti otvorena za javnost.
Model izjave o imovinskom stanju utvr|uje Nezavisni odbor.
^lan 37.
Ministar je du`an da u roku od sedam dana po prijemu prijedloga predlo`i kandidata za direktora policije izabranog od Nezavisnog odbora Vladi Federacije radi imenovanja.
U slu~aju da se prijedlog ne podnese u skladu sa stavom 1. ovog ~lana, Nezavisni odbor predla`e izabranog kandidata direktno Vladi Federacije.
U slu~aju da se Vlada Federacije ne slo`i sa predlo`enim kandidatom u roku od {est sedmica podnijet }e pisano obja{njenje ministru u kojem je du`na objasniti razloge odbijanja i zahtijevati od Nezavisnog odbora da ponovo razmotri svoj prijedlog.
Nezavisni odbor mo`e odbiti obja{njenje Vlade Federacije iz stava 3. ovog ~lana i ponovno podnijeti svoj prijedlog, ili predlo`iti drugog kandidata.
Odluka Nezavisnog odbora iz stava 4. ovog ~lana kona~na je i obavezuju}a.
^lan 38.
Ako su ispunjeni uvjeti za smjenjivanje, Nezavisni odbor putem ministra predla`e smjenu direktora policije Vladi Federacije. U slu~aju da ministar ne proslijedi prijedlog Vladi Federacije u roku od sedam dana po prijemu prijedloga, Nezavisni odbor svoj prijedlog proslijedit }e direktno Vladi Federacije.
U slu~aju da se Vlada Federacije ne slo`i sa predlo`enom smjenom dostavit }e pisano obja{njenje ministru u kojem je du`na objasniti razloge odbijanja i zahtijevati od Nezavisnog odbora da ponovo razmotri svoj prijedlog.
Nezavisni odbor mo`e odbiti obja{njenje Vlade Federacije iz stava 2. ovog ~lana i potvrditi svoj prijedlog.
Odluka Nezavisnog odbora iz stava 3. ovog ~lana je kona~na i obavezuju}a.
^lan 39.
Odredbe ~l. od 33. do 38. shodno se primjenjuju i na radno mjesto zamjenika direktora.
V – ODNOSI FEDERALNOG MINISTARSTVA SA DRUGIM ORGANIMA ZA PROVO\ENJE ZAKONA
^lan 40.
Odnosi izme|u Federalnog ministarstva, uklju~uju}i Upravu policije, sa kantonalnim ministarstvima zasnivaju se na ovla{tenjima utvr|enim u ~l. od 83. do 86. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, broj 35/05), ovim Zakonom i drugim federalnim propisima.
^lan 41.
Odnosi iz ~lana 40. ovog Zakona obuhvataju naro~ito staranje o izvr{avanju federalne politike i federalnih zakona iz isklju~ive nadle`nosti Federacije i zajedni~ke nadle`nosti Federacije i kantona, obavje{tavanje, dostavljanje tra`enih podataka, spisa i obavje{tenja, stru~nu i pravnu pomo}, razmjenu iskustava i uskla|ivanje aktivnosti na obavljanju poslova iz isklju~ive i zajedni~ke nadle`nosti.
U saradnji sa kantonalnim ministarstvima Federalno ministarstvo uspostavit }e jedinstveni funkcionalni informacioni i informati~ki sistem i svakodnevno obavje{tavanje i statisti~ku obradu podataka po standardiziranoj metodologiji i uz formiranje zajedni~ke baze podataka iz oblasti unutra{njih poslova zasnovane na elektronskoj obradi podataka.
Podaci u skladu sa ovim ~lanom razmjenjivat }e se samo kada je to nu`no radi ispunjavanja obaveza po zakonu i osiguravaju se na na~in koji spre~ava neovla{teni pristup i prijenos.
^lan 42.
Federalno ministarstvo sa kantonalnim ministarstvima mo`e udru`ivati finansijska sredstva radi zajedni~ke nabavke opreme, obrazovanja i obu~avanja slu`benika.
Ugovori i drugi oblici saradnje koje zaklju~i ili uspostavi Federalno ministarstvo sa jednim ili vi{e kantonalnih ministarstava moraju biti pod jednakim uvjetima otvoreni za pristupanje svakom kantonalnom ministarstvu.
^lan 43.
Federalno ministarstvo }e na sli~an na~in, predvi|en u ~lanu 42. ovog Zakona, pomagati, sara|ivati i koordinirati funkcije u provo|enju zakona koje su u njegovoj nadle`nosti na zahtjev nadle`nih institucija Bosne i Hercegovine, odgovaraju}ih organa Republike Srpske, Br~ko Distrikta Bosne i Hercegovine, tu`ila{tava i drugih nadle`nih organa uprave kada je to neophodno radi sigurnosti Federacije i Bosne i Hercegovine, u skladu sa primjenjivim propisima Federacije i Bosne i Hercegovine.
VI – STRU^NO OSPOSOBLJAVANJE
^lan 44.
Federalno ministarstvo organizira i neposredno provodi stru~no osposobljavanje i usavr{avanje policijskih slu`benika, kao i {kolovanje kandidata za slu`bu u policiji.
Poslovi iz stava 1. ovog ~lana obavljaju se putem osnovne obuke i drugih oblika stru~nog osposobljavanja.
^lan 45.
Radi obavljanja poslova iz nadle`nosti policije Federalno ministarstvo organizira rad Policijske akademije (u daljnjem tekstu: Akademija).
Akademija iz stava 1. ovog ~lana je organizaciona jedinica u sastavu Federalnog ministarstva.
Akademija je du`na osigurati osnovnu obuku kadeta i stru~no usavr{avanje policijskih slu`benika.
Akademija iz stava 1. ovog ~lana mo`e {kolovati kadrove i za potrebe kantonalnih ministarstava, Dr`avne grani~ne slu`be Bosne i Hercegovine, Policije Br~ko Distrikta Bosne i Hercegovine, Policije Republike Srpske, Sudske policije i drugih organa za provo|enje zakona.
^lan 46.
Ministar utvr|uje uvjete za smje{taj u Akademiji i druga pitanja od zna~aja za rad Akademije.
^lan 47.
[kolovanje polaznika Akademije za potrebe policijskog organa iz ~lana 45. ovog Zakona ure|uje se posebnim ugovorom koji zaklju~uje Federalno ministarstvo sa tim organom.
^lan 48.
Polazniku Akademije za vrijeme trajanja {kolovanja u Akademiji osigurava se: smje{taj i ishrana, uniforma, obu}a i rublje, ud`benici, zdravstveno i invalidsko osiguranje ukoliko to osiguranje nemaju po drugom osnovu i mjese~na primanja za neophodne li~ne izdatke.
VII – URED ZA PRITU@BE JAVNOSTI
^lan 49.
U sastavu Federalnog ministarstva ima Ured za pritu`be javnosti (u daljnjem tekstu: Ured) koji je nezavisan u svom radu.
^lan 50.
Ured ~ine predsjednik i dva ~lana od kojih je jedan dr`avni slu`benik Federalnog ministarstva i dva predstavnika javnosti.
Federalno ministarstvo predla`e komisijama za izbor i imenovanja oba doma Parlamenta Federacije po tri kandidata za svako upra`njeno mjesto u Uredu.
Komisije iz stava 2. ovog ~lana vr{e odabir predsjedavaju}eg i ~lanova Ureda kojeg nakon toga imenuje ministar.
^lan 51.
Vlada Federacije donosi propis kojim }e urediti nadle`nosti i organizacijski status Ureda, mandat i kriterije za odabir ~lanova Ureda, na~in rada Ureda, postupak razrje{enja du`nosti ~lanova Ureda i druga pitanja od zna~aja za rad Ureda.
VIII – PRIJELAZNE I ZAVR[NE ODREDBE
^lan 52.
Do dono{enja odgovaraju}ih zakona i drugih propisa o prijevozu i prometu eksplozivnih materija,
Uprava policije obavljat }e poslove vezane za promet i prijevoz eksplozivnih materija i to:
- izdavanje rje{enja o prijevozu eksplozivnih materija preko dr`avne granice;
- obavje{tavanje i koordinaciju poslova sa kantonalnim ministarstvima u vezi sa prijevozom i policijskom pratnjom vozila koja prevoze eksplozivne materije, te sa Dr`avnom grani~nom slu`bom koja kontrolira vozila i koli~inu eksplozivne materije koja se prevozi;
- pregled i kontrola tehni~ke dokumentacije, proizvodnih objekata, skladi{ta i stru~ne osposobljenosti radnika koji rade na tim poslovima u skladu sa tehni~kim propisima i standardima u ovoj oblasti;
- obavje{tavanje kantonalnih ministarstava o preduze}ima koja se bave prometom i proizvodnjom eksplozivnih materija i stru~na pomo} prilikom kontrole rada tih preduze}a;
- pru`anje stru~ne pomo}i kantonalnom ministarstvu u vezi sa prijevozom i prometom eksplozivnih materija na teritoriji Federacije;
- izdavanje certifikata ADR za voza~e koji prevoze eksplozivne materije; (Evropska konvencija o me|unarodnom prijevozu opasnih materija u drumskom saobra}aju – ADR);
- pru`anje stru~ne pomo}i u oblasti prijevoza, prometa i proizvodnje eksplozivnih materija institucijama, organima i preduze}ima koja se bave ovom djelatno{}u;
- kontrola i pregled eksplozivnih materija koje se uvoze i koriste u Federaciji (dokumentacija o vrsti, kvalitetu, ispitivanju eksplozivnih materija) i izdavanje odobrenja za njihovu upotrebu na teritoriji Federacije.
^lan 53.
Vlada Federacije u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona donijet }e propis iz ~lana 52. ovog Zakona.
^lan 54.
Ministar }e u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona donijeti pravilnik o unutra{njoj organizaciji Ministarstva, u skladu sa ~lanom 17. ovog Zakona.
^lan 55.
Do dono{enja propisa za provo|enje ovog Zakona ostaje na snazi Pravilnik o izgledu, obilje`avanju, registraciji i upotrebi vozila Federalnog ministarstva iz ~lana 96. stav 1. ta~ka 8) Zakona o unutra{njim poslovima Federacije Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, br. 42/02, 46/02 i 19/03), ukoliko nije u suprotnosti sa ovim Zakonom.
^lan 56.
Pla}e zaposlenika Federalnog ministarstva sa administrativnim ovla{tenjima na osnovu ~lana 76. Zakona o unutra{njim poslovima Federacije Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, br. 42/02, 46/02 i 19/03), zadr`at }e se u visini kao na dan stupanja na snagu ovog Zakona dok se ne izjedna~e sa pla}ama dr`avnih slu`benika i namje{tenika na odgovaraju}im radnim mjestima u drugim federalnim ministarstvima, ali ne du`e od dvije godine od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
^lan 57.
U skladu sa me|unarodnim obavezama Bosne i Hercegovine svakom licu kojem je odbijena certifikacija od Me|unarodne policijske misije Ujedinjenih naroda (IPTF), ili mu je Me|unarodne policijske misije Ujedinjenih naroda (IPTF) oduzela ovla{tenje da izvr{ava policijske ovlasti, bez obzira na to da li radi u svojstvu policijskog slu`benika, dr`avnog slu`benika, ili u svojstvu bilo kojeg drugog zaposlenika, zabranjuje mu se da pod bilo kojim okolnostima bude zaposleno na bilo kojem radnom mjestu u Federalnom ministarstvu, uklju~uju}i, izme|u ostalog, Upravu policije i bilo koju drugu organizacionu jedinicu navedenog ministarstva.
U skladu sa me|unarodnim obavezama Bosne i Hercegovine, pored osnova za prekid radnog odnosa propisanog u va`e}im zakonima kojima se ure|uju radno-pravni odnosi lica koje je na dan stupanja na snagu ovog Zakona zaposleno na bilo kojem radnom mjestu u Federalnom ministarstvu, uklju~uju}i, izme|u ostalog, Upravu policije i bilo koju drugu organizacionu jedinicu navedenog ministarstva, radni odnos navedenog lica se prekida i ne}e se produ`iti u bilo kojem obliku, na bilo koji na~in, ili pod bilo kojim okolnostima ako je tom licu IPTF odbio izvr{iti certifikaciju, ili mu je oduzeo ovla{tenje za vr{enje policijskih ovlasti, bez obzira na to da li to lice radi u svojstvu policijskog slu`benika, dr`avnog slu`benika, ili zaposlenika bilo koje druge vrste.
^lan 58.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje da va`i Zakon o unutra{njim poslovima Federacije Bosne i Hercegovine (“Slu`bene novine Federacije BiH”, br. 42/02, 46/02 i 19/03).
^lan 59.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Slu`benim novinama Federacije BiH”.
ADVOKATSKA KANCELARIJA HRVAČIĆ